2013. január 8., kedd

Apropó




Régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy optimizmusomról hangot adjak egy blog keretén belül, de eddig azzal áltattam magamat, hogy minden autizmussal élő gyermeket nevelő szülő olyan boldog elégedett és derűs, mint én.
Én ugyanis csodálatos kihívásnak élem meg az autizmussal való „találkozásomat”. Ez nem jelenti azt, hogy nekem ne lettek volna nehéz pillanataim, sőt, éveim! Éppen ezek a nehézségek és az általuk nyert felismerések tettek engem azzá ami most vagyok. Egy elégedett, boldog édesanyává.
Kisfiamra, mint mesteremre, mentoromra és legjobb tükrömre tekintek, és köszönöm neki, hogy általa elindulhattam az önmegismerés nehéz és kínos pillanatokkal teli útján.
Időközben persze csodálkozva tapasztaltam, hogy más szülők milyen nehezen élik meg gyermekük „autizmusát” és az általa felmerülő mindennapi kihívásokat. Többek unszolására kezdtem leírni azokat a tapasztalataimat és meglátásaimat, amiket az évek során szereztem, és megosztottam „sorstársaimmal”.
Meg kell említsem, hogy az autizmust én egy teljesen más szempontból figyelem, elemzem és próbálom megérteni, a kulcsát megtalálni. Ebben a teljesen más szemléletben segítségemre voltak, vannak többek között a következő írók, művek, emberek, intézmények. Köszönet érte!
Rudolf Steiner
Szepes Mária
Osho
Biblia
Eliphas Levi
Hamvas Béla
Wass Albert
Arisztotelész
Paracelsus

A Fóti Waldorf Óvoda óvónői: Veil Hajnal, Sztankovics Margit, Tóth Boglárka
Stadler Judit gyógypedagógus, pszichopedagógus


Nincsenek megjegyzések: